دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1395 - 15:48

جلالی: برای عضویت در کمیسیون‌ها زیر پوست مجلس یارکشی می‌شود

نماینده تهران در مجلس، گفت: انتخاب کمیسیون‌ها در این دوره معتدل‌تر از دوره‌های قبل مجلس است، در دوره‌های قبل در کمیسیون امنیت ملی قریب به 70 تا 80 نماینده متقاضی داشت اما در این دوره حدود 40 نفر ثبت‌نام کردند.
کد خبر : 92151

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حضور و عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم گفت: با وجود اینکه فرهنگ مهم‌ترین مقوله در کشور است اما متاسفانه فقط 3 یا 4 نماینده خواهان حضور در کمیسیون فرهنگی بودند.


این نماینده مجلس دهم از تشکیل جلسه تعیین و تکلیف عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد و گفت: امروز رؤسای شعب 15گانه به اضافه یکی از نواب رئیس در راستای تعیین اعضای کمیسیون‌ها جلسه تشکیل خواهند داد، که در این جلسه براساس 3 مؤلفه دانش، تجربه و سابقه عضویت در کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.


نماینده مجلس تصریح کرد: بر این اساس کمیسیونی که بیش از نیاز عضو دارد باید افراد مازاد را به کمیسیون‌های دیگری منتقل کند.


وی درباره انتخاب رئیس کمیسیون‌ها ادامه داد: رئیس و هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی توسط اعضای کمیسیون‌ها انتخاب می‌شود اما براساس اصلاح آیین‌نامه در مجلس ‌نهم رئیس کمیسیون اصل 90 با رأی مستقیم نمایندگان انتخاب می‌شود.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطر نشان کرد: نمایندگانی که برای ریاست در کمیسیون‌ها مطرح هستند برای عضویت با دوستان دیگر صحبت و یارکشی می‌کنند و زیر پوست مجلس این اتفاق‌ها در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته